هوالله

بی حجابانه درآ از در کاشانه ما که کسی نیست به جز درد تو در خانه ما

هوالله

بی حجابانه درآ از در کاشانه ما که کسی نیست به جز درد تو در خانه ما

سر فتنه دارد دگر روزگار من و مستی و فتنهء چشم یار

 

ای عزیز مایه ی دولت ابدی عاقبت اندیشی است و سلطنت اصل در سلوک درویشی.

دانی که سالک طریقت کیست؟ آنکسی که داند درویشی چیست.

درویش خاکی است بیخته و آبی بر او ریخته نه کف پا را از او دردی نه پشت پا را از او گردی٬ تا کسی از غرور عمل دنیوی روی بر نتابد در سلک اهل علم و درویشی در نیابد٬ نصیب علم بسیار است و مقامات درویشی بی شمار٬ اینهمه مرتبت نه به پوشش خرقه و کلاه است این سعادت بکوشش دل آگاه است.

آن دل که طواف کرد گرد در عشق                 هم خسته شود در آخر از خنجر عشق

این نکته نوشته ایم بر دفتر عشق                 سر دوست ندارد آنکه دارد سر عشق

جوانمرد چون دریا است و بخیل چون جوی٬ دُر از دریا جوی نه از جوی.

ای عزیز بر آی بقصد زیارت از خانه ها و نظر کن بدیده ی عبرت بگورستانها تا ببینی چندین مقابر و مزار که خفته در آن نازنینان گلعذار٬ سعی کردند و کوشیدند و در آتش حرص و هوس جوشیدند و جواهر در میان بستند و سبو ها پر از زر و سیم کردند٬ سودها گرد آوردند و حیله ها نمودند و نقدها ربودند عاقبت مردند و حسرت ها بگور بردند٬ انبارها انباشتند و غم دنیا بر دل بگذاشتند ناگاه جمله را بدر مرگ کشانیدند و شربت اجل چشانیدند جون مال حال دنیا فریفتگان چنین است که شنیدی و عاقبت کار و بار ایشان اینست که دیدی پس از مرگ بیندیش و حجاب اهل بردار از پشی و گرنه وای بر تو دوزخ بود ماوای تو.

 

باز آ٬  باز آ هر آنچه هستی باز آ                             گر کافر و گبر و بت پرستی باز آ

این درگه ما درگه نومیدی نیست                            صد بار اگر توبه شکستی باز آ

 

نظرات 11 + ارسال نظر
ایلیا سنجابی جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:39 ق.ظ http://www.iliasanjabi.blogfa.com

یا علی مدد ....بی حد و بی عدد....قشنگ بود و با احساس

اسماعیل جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:23 ب.ظ http://dervish.parsiblog.com

یا حق
بسیار زیبا بود. گمانم جملاتی از عین القضاة بود یا نه؟ کاش گفته بودید ، یا ذکر شاعران اشعار را در پست های قبلی می کردید.
گرچه اثر این کار در عقل ما ست و تغییری در حال ما از این اقوال ندارد.

در پناه حق

سلوک یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:51 ق.ظ http://soluck.parsiblog.com

ارادت.ممنون از حضورتان اخوی.یادم می آید وقتی سئوال کردم برای کسی که در زیر بارگناه نشسته و توان حرکت ندارد امیدی هست.پاسخ شنیدم ناامیدی از رحمت خدا کفر است.این توشه حرکتم بود.

ایلیا سنجابی دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:25 ق.ظ http://www.iliasanjabi.blogfa.com

هردم به زبان دل علی میگویم...آهسته و متصل علی میگویم....کودک بودم شیر ولا نوشیدم....آسوده ز آب وگل علی میگویم....یا علی مدد

ایلیا سنجابی دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:30 ق.ظ

هردم به زبان دل علی میگویم...آهسته و متصل علی میگویم....کودک بودم شیر ولا نوشیدم....آسوده ز آب وگل علی میگویم....یا علی مدد

یکا سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:23 ق.ظ http://parparvaaz.persianblog.com

سلام سلام
دیر اومدم اما
اما بیمار آمدم [گل]

ماری چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ب.ظ http://mariblog.blogfa.com

تازه اومدم و خیلی راه دارم برای رفتن. اما می دونم که این درگه درگه نومیدی نیست.

امین یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:38 ب.ظ http://www.hu.blogsky.com

سلام دئست عزیز
مطلب زیبایی بود

فقیر یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:51 ب.ظ http://siyahmast.blogfa.com

هو۱۲۱

سلام


در پناه مولا با عزت باشی

تبادل لینکو به ما منت بذارین

مجذوبان نور پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:11 ب.ظ http://www.majzob.com

از یاران و عزیزان ایمانی تقاضا داریم با هر کدام از بزرگان و مشایخ سلاسل تصوف آشنایی دارند به ما معرفی و یاری نمایند تا بتوانیم با تمامی این بزرگواران ارتباط برقرار کنیم و در جهت اتحاد دینی و مذهبی و طریقتی قدم برداریم.
مشایخ این سلاسل سرمایه های فرهنگی این جامعه میباشند که به دلایل مختلفی آنها را به حاشیه کشانده اند، ما وظیفه داریم بر اساس طریقت و راه خود ضمن احترام به تمامی این بزرگواران خصوصا در شرایط امروز وحدت اسلامی را سرلوحه اندیشه خود قرار دهیم و با تمامی تفکرات مختلف ایجاد یک ارتباط و دیالوگ بنماییم، مارا یاری فرمایید. www.majzob.com

ٌوُی شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:31 ب.ظ

‏1)‏ در کجای شرع آمده که باید به قطب سجده کرد ؟‏
‏2)‏ سند این حدیث که از على(ع) نقل نموده اند که فرمود: ((التصوف مشتق من الصوف و هو ثلاثه احرف (صاد, ‏واو و فإ) فالصاد: صبر و صدق و صفإ, و الواو: ود و ورد و وفا, والفإ: فقر و فرد و فنا;(2) تصوف مشتق از ‏‏((صوف)) است و آن سه حرف است که هر حرفى از آن دلیل سه صفت از صفات و فضایل انسانى است, ‏مانند صبر و راستى و صفاى دل داشتن و غیره...)) کجاست؟‏
‏3)‏ یکى از اعتقادات مهم صوفیان ((صلح کل)) است بدین معنا که آنان هیچ دین و مذهب و آئینى را غلط نمى ‏شمارند و هیچ کدام را بر دیگرى امتیاز نمى دهند در نظر آنان دیانت اسلام با بت پرستى یکى است و کعبه و ‏میخانه و صمد و صنم یکى است و صوفى پخته, هیچ وقت ناظر به این نیست که انسان پیرو چه مذهبى ‏است یا صورت عبادت او چیست؟
‏4)‏ بنا به اعتقاد صوفیان امام حسین(ع) نباید با جرثومه فساد که ظاهرا خلیفه مسلمین هم بود به مخالفت برمى ‏خاست; چرا که اسلام, صلح کل است و عقیده هر گمراهى را محترم مى شمارد!‏
‏5)‏ چرا لعن یزید و ابلیس را جایز نمى دانند؟
‏6)‏ سند شرعی این که تصوف تجسم صورت مرشد در عبادات (چه ذکر وچه نماز )از جمله وظائف لازم ‏سالک می داند چیست؟
‏7)‏ خانقاه چگونه به وجود آمد؟
‏8)‏ رابطه تصوف وتشیع چیست؟
‏9)‏ دلیل شرعی عشریه چیست؟‏
‏10)‏ عشریه در چه راهی هزینه می شود؟
‏11)‏ سند شرعی غسل اسلام چیست؟‏
‏12)‏ دلیل بی اعتنائی صوفیه نسبت به نماز جماعت چیست؟‏
‏13)‏ دلیل بی اعتنائی صوفیه نسبت به مساجد چیست؟‏
‏14)‏ آیا منظور از عرفان همان شریعت محمدیه که انجام کامل دستورات آن وعمل به کتاب الله ونشستن بر ‏در خانه صادق آل محمد است یا سجده کردن بر اقطابی که خرقه به حسن بصری یا سفیان ثوری ویا ‏جنید بغدادی( سنیان متعصب کوردل) میرسانند؟
‏15)‏ اگر پیرو امام علی علیه اسلام هستید چرا سلسله خودر را به حسن بصری که از دشمنان اهل بیت عصمت ‏و طهارت است می رسانید؟
‏16)‏ مبنای شما در ترک اعمال کجاست؟
‏17)‏ اگر قرار بود هر کس که به خدا برسد تکلیف از اوساقط شود چرا از پیامبر ساقط نشد.حتی خداوند برای ‏رسولش تکلیف سخت تر قائل شده است واورا به تهجد شب میخواند تا به مقام محمود برسد:ومن الیل ‏فتهجد به نافلة لک عسى أن یبعثک ربک مقاما محمودا‏
‏18)‏ اصلا قطبیت از چه زمانی درست شده است؟
‏19)‏ جایگاه قطب در اسلام چیست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد